Metamorfoza łazienki z farbą v33

 Jak zmieniła się moja łazienka w 2 dni z farbą v33:

Użyłam Farby Renowacyjnej do płytek ceramicznych v33, kolor biały pieprz.
 
Przed malowaniem łazienka była żółta, trochę elementów niebieskich, na podłodze niebieskie płytki.


 
Okropny kolor i ta jaskrawość dawała po oczach. Przeczytałam wiele informacji o farbie do płytek i przeróżnych przemianach internautów. Większość osób chwaliła sobie nawet po dwóch latach uzytkowania, podobno nic z farbą się nie dzieje. Postanowiłam zaryzykować w razie czego zawsze mozna zrobic generalny remont, a ta opcja na razie wychodziła w miarę tanio. Koszt farby to ok 148zł za 2l

Płytki przed malowaniem należy dokładnie umyć płynem z ciepłą wodą, potem odtłuścić i gdy wszystko wyschnie zaczynamy obklejanie taśma malarską wszystkich miejsc których nie chcemy zamalować, odkręcenia gniazdek i kratek wentylacyjnych, potem dopiero zaczynamy. Wybieramy nieduzy wałek z gabki i mały pędzelek. Najlepiej malowac od razu wałkiem miejsca fug potem całe płytki. Malowałam najpierw fugi pędzelkiem, ale farba zasycha bardzo szybko i widac potem pociagnięcia pedzlem, dlatego radze malowanie od razu wałkiem. Potem miejsca mało dostepne jak przy grzejniku czy prysznicu malujemy małym pędzelkiem.
Wybrałam kolor biały pieprz, ponieważ chciałam rozjaśnić łazienkę i optycznie ja powiększyć. Nie polecam białego czystego ponieważ po opiniach ten kolor najgorzej kryje i potrzeba 3, a czasem i więcej warstw by zakryć poprzedni kolor. Mi wystarczyły 2 warstwy. Farby jeszcze trochę zostało. Na całą łazienkę wykorzystałam jakieś 2,5l farby.
2 warstwę kładziemy po 24h. Farba utrwala się podobno dosc długo, producent zaleca ok. 20 dni. W tym czasie trzeba szczególnie uwazać na upadki,ubrudzenia, zarsowania i nie szorowac płytek detergentami. W miejscu prysznica nie moczyliśmy płytek przez 7 dni po pomalowaniu teraz juz normalnie lana jest woda i narazie nic sie nie dzieje.
 Na podłodze położylismy wykładzinę pcv imitującą, panele koszt to ok. 20zł za m2



 Łazienka moim zdaniem wygląda o wiele lepiej. Takim to sposobem można szybko i tanio zmienić wygląd starej łazienki. Na pewno wpis zostanie zaktualizowany po jakimś roku lub 2 czy nic sie z farba nie dzieje, ale jestem dobrej myśli, jeśli jeszcze się zastanawiacie nad takim rozwiązaniem u siebie to polecam ;)

Komentarze